Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Archive for 13 Mar 2010

Hikmetli sözler

Posted by Site - Yönetici Mart 13, 2010

Hikmetli sözler

Hikmetli sözler

Hikmetli sözler

Sen verdikçe dost görünen çok olur. İste de gör hepsi birden yok olur. sen kendi kendine yetmeyi öğren.... Tüm dünyanin malina gónlün tok oLur.

(Hz.Mevlana)

Posted in Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, H.z Mevlana, Türkiye, Yorumlar | Etiketler: | Leave a Comment »

Hikmetli sözler

Posted by Site - Yönetici Mart 13, 2010

Hikmetli sözler

Hikmetli sözler

Hikmetli sözler

Rabiatü’l-Adeviyye (r.h.) Hazretleri, Süfyân-ı Sevri (k.s.) Haz­retlerine şöyle buyurdu:

-“Sen sayılı günler içinde yaşayacaksın. Bir gün gittiğinde, senin sayılı günlerin bir kısmı gitmiş olur. Senden bazı günlerin gittiğinde, hepsi gitmiş (ve bütün ömrünün gitmesi yakınlaşmış) olur. Sen amel edersen amel et ve giden ömründen ibret al. Benim dirhem ve dinarım (altın ve gümüşlerim) gitti, malım azaldı, makam ve mevkim düştü, deme. Belki bunun aksine, günüm gitti. Bu giden günümde ne yaptım? De. Çünkü bu giden gün ile ömür eksilir.”

Bir âbid ölüm düşeğinde iken şöyle dedi:

Üzüntüm hüzünler diyarı olan dünya için değildir. Benim üzüntüm, uykuyla geçirdiğim gecelere, iftar (yeme ve içmeyle) geçirdiğim günlere ve Allahü Teâlâ Hazretlerinin zikrinden gafil olarak geçirdiğim saatlere üzülmekteyim.

Alâ ibni Ziyâd’dan şöyle rivayet olundu:

Dünya hergün şöyle seslenir: Ey insanlar! Ben yeni bir günüm,  ben yapacağın  amellere  şahidlik etmekteyim.  Eğer benim  güneşim   batarsa,   bir  daha  kıyamete  kadar  ben  size dönmem.”

İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri Tercümesi cilt 1

..

Posted in Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Güzel Sözler, Genel, Türkiye, Yorumlar | 3 Comments »