Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Archive for 20 Kas 2013

NİÇİN NAMAZ KILMASSIN BE MÜSLÜMAN

Posted by Site - Yönetici Kasım 20, 2013

mevlana

NİÇİN NAMAZ KILMASSIN BE MÜSLÜMAN

Sözlerime şu anlamlı ama çook şiddetli Hadis-i Şerif’le başlamak istiyorum.
NAMAZ DİNİN DİREĞİDİR.KİM ONU KILARSA DİNİNİN DİREĞİNİ DİKMİŞ OLUR.KİMDE KILMAZSA DİNİNİN DİREĞİNİ YIMIŞ OLUR.
Hiç şüphe yokki “Ben Elhamdülillah müslümanım” diyen kimsenin bu Hadis-i Şerif’ten kendisine bir ders çıkarması gerekir. Çünkü hadisi şerif gayet açık ve net.Herkez dininin direğinin kırıldığını kendince bir 30 saniye düşünebilirmi.
Gerçekten çoook şiddetli ve korkutucu öyle değil mi?Din direğinin kırılması.Resullullah’a(s.a.s) layık bir ümmet olamamak.Hatta ve hatta haz.ALLAH’a layık bir KUL olamamak…Gerçekten çok korkutucu.
Bir allah dostu şöyle söylüyor:
Eğer sizde MUHABBETULLAH (ALLAH’a karşı olan sevgi) varsa Resülullaha ittiba(uymak) edilecek.” Peki Allah’ın Resülünün keyf için namaz kılmadığı görülmüş mü?

Şimdi bu ayete bir bakalım.Resülullah’a acaba gerçekten ittiba ediyor muyuz? Hiç kaçırmaksızın bütün namazlarımızı kılıyor muyuz? Lütfen kimse gerçekten “Ben Allah’ı seviyorum
Allah Resül’unu örnek göstermiş ve ona benzemelisiniz demiş.Peki biz kime benzemeye çalışıyoruz acaba.Yoksa bir film yıldızına mı?Yoksa bir podyum mankenine mi?Acaba biz böyle olursak ALLAH bizi sever mi?

Bir örnek verip namaz kılmayınca lisan-ı halimizce(beden dili) ne demek istiyormuşuz onu anlayalım.Düşününki siz bir taburda askersiniz.Komutan sizi yanına çağrıyor. Size diyor ki “Yüz tane şınav çek”. SizSanane be adam ben seni takmıyorum ki” diyebilir misiniz? Derseniz tokadı yersiniz herhalde.
Peki ufak fani bir komutana bile bunları diyemiyorken Komutanlar Komutanı Cenab-ı Hak seni günde 5 defa ”Allahü Ekber Allahü Ekber” diye çağrıyor.Peki sen gitmeyerek lisan-ı halinle ne diyorsun.”Sen kimsin. Ben seni Takmıyorum.GELMİYORUUUM “ diyorsun.O zaman tokata müstahak olmaz mıyız?
Acaba namazı kılmamanın sebebi karşılık göremeyeceğini düşünmen mi? Hani haz.ALLAH SONSUZ MERHAMETKAR SONSUZ İSTENİLENLERİ VERENDİ?HANİ haz.ALLAH CENNET GİBİ BİR BAHÇE VERECEKTİ YOKSA İNANMIYOR MUSUN? Sen haz.Allah’ı mı sınıyorsun.
Bir allah dostu şöyle bir örnek veriyor namaz hakkında:
Allah günde bize 24 altın veriyor. Sadece bir şartla hergün 1 altınını ona geri iade etmen koşuluyla.Bu hikayeyi hakikate çevirelim.O 24 altın hergün verilen 24 saat ömür müddetidir.O geri verilen 1 saat ise namazdır.Evet 5 vakit namaz artı abdest günde en fazla 1 saate tekabül eder .
Bence herkez neden namaz kılmadığını tekrar gözden geçirmeli…
Söyleyeceklerim bu kadar yazıma Üstad Necip Fazıl’ın şu mısralarıyla son vermek istiyorum:
“Kimsecikler okşamaz beni madem,
Sen öp alnımdan, sen öp beni SECCADEM.

Bu Güzel Yazı İçin Şerife Şevval Kardelen Hocamızdan Allah razı Olsun.

Posted in Bunları Biliyormuydunuz, Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Namaz, Tavsiyeler, Türkiye, Yorumlar, Şerife Şevval Kardelen | 1 Comment »