Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Archive for 14 Ara 2007

HELAL VE HARAM.. (çok güzel bir hikaye)

Posted by Site - Yönetici Aralık 14, 2007

hacer-i esved kabe mekke medine kible,HELAL VE HARAM.. (çok güzel bir hikaye)

HELAL VE HARAM.. (çok güzel bir hikaye)

Gencin birisi Kabe’de hep,
– “Ey doğruların yardımcısı olan Allah’ım, Ey haramdan sakınanların yardımcısı olan Allah’ım, sana hamdü sena ederim,” diye dua eder.

Bu durum herkesin dikkatini çeker. Birisi:
– “Neden hep aynı duayı yapıyorsun, başka birşey bilmiyor musun?,” der.
O da anlatır:
Yedi sekiz sene önce yine Kabe’de iken içi altın dolu bir torba buldum. Tam bin altın vardı. içimden bir ses:

– “Bu altınlarla, şunları şunları yaparsın” diyordu. Hayır dedim kendi kendime. Bu benim değil. Başkasının malı, kullanmam haram olur dedim. Bu sırada birisi

– “şöyle bir torba bulan var mı?” diye bağırıyordu. çağırdım onu.

– “Nasıl bir torbaydı? içinde ne vardı?” diye sordum. Torbayı tarif etti ve “içinde bin altın vardı” dedi.

– “Torban burada.” diyerek verdim. Adam torbayı açıp bana otuz altın verdi. Pazara gittim. Temiz yüzlü genç bir esiri överek satıyorlardı. Gencin temizliği dikkatimi çekti. Yanlarına gittim,

– “Bu köle için ne istiyorsunuz?” dedim. “Otuz altın dediler”. Adamdan aldığım otuz altını verip genci satın aldım. Bir iki yıl geçti. Genç çok çalışkan, çok edepli idi. Onu aldığıma çok memnun olmuştum. Bir gün onunla giderken karşıdan iki üç kişi geliyordu. Genç bana dedi ki,

– “Efendim, ben Fas emirinin oğluyum. Bu gelenler babamın adamları. Beni buldular. Senden beni satın almak isterler. Sen iyi bir insansın. Onlara otuz bin altından aşağıya satma.” dedi. O kişiler yanıma geldi.

– “Bu esiri bize satar mısın?” dediler. “Satarım.” dedim. “Altmış altın verelim.” dediler. Ben de “Olmaz.” dedim.

– “Sen bunu pazardan otuz altına almadın mı? Biz sana iki mislini veriyoruz” dediler.

– “öyleyse gidin pazardan alın.” dedim. Arttıra arttıra yirmibin altına kadar çıktılar. Otuzbin altından aşağı olmaz dedim. çaresiz kabul ettiler. Ben o otuzbin altın ile işyerleri açtım. Ticaret yaptım. Daha çok zengin oldum. Bir gün bana arkadaşlarım,

– “çok zengin bir ailenin iyi bir kızı var. Babası yeni vefat etti. Onunla seni evlendirelim.” dediler.

– Ben de “Olur.” dedim. Nikah kıyıldı. Deve yükleri çeyizini getirdiler. çeyiz arasında bir torba dikkatimi çekti. Kıza, “Bu nedir?” dedim.

– “içinde 970 altın var. Babam Kabe’de bunu kaybetmiş. Bulan gence otuzunu vermiş. Kalanını da bana hediye etti. çeyizine koyarsın dedi” diye anlattı. Demek ki bulduğum altınlar benim rızkım imiş. Vermese idim haram yoldan gelecekti. şimdi helal yoldan yine bana geldi. Bana yardım edip haramlardan koruyan, nice nimetler ihsan eden yüce Rabbim’e hamd ederim.

.

Posted in Diger Konular, Dini Hikayeler, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Haramlar - Helaller | 1 Comment »

Hristiyan babadan müslüman kızına kurban parası

Posted by Site - Yönetici Aralık 14, 2007

Hristiyan babadan müslüman kızına kurban parası

Hristiyan babadan müslüman kızına kurban parasıAntalya’nın Manavgat ilçesinde ramazan ayının üçüncü cumasında İslam dinini seçerek Müslüman olan Danimarkalı bilgisayar proğramcısı Ghita Desiree Olsen(24), Kurban Bayramı’da dini vecibesini yerine getirmek için koç kurban edecek. Hristiyan baba Sien Olsen, Müslüman olan kızının yeni dininin icaplarını yerine getirmede yardımcı olmak için 400 YTL kurbanlık parası verdi.

Bir yıl önce Manavgat’ın Kızılot beldesinden ev satın alarak Türkiye’ye yerleştiklerini ifade eden Danimarkalı G. Desiree Olsen, 28 Eylül 2007 tarihinde Manavgat Müftülüğü’nde ihtida(din değiştirme) töreni ile Müslüman olarak Deniz ismini aldığını söyledi. Kurban Bayramını ülkesindeki işlerinden ötürü Kopenhag’daki evlerinde geçireceğini belirten Olsen, kurban kesimini ise Kopenhag’ta yaşayan Müslüman ailelerle birlikte yapacağını ifade etti.

Olsen, “Babamın bu jestini hiç bir zaman unutmayacağım. Ailem yeni dinimin vecibelerini yerine getirme konusunda bana çok yardımcı oluyor. Annem, babam ve kardeşlerimin de Müslüman olması için dua ediyorum. Müslüman olduktan sonra ilk heyecanım oruç tutmaktı. İkinci heyecanım ise kurban kesmek olacak.” diye konuştu.

Posted in Diger Konular, Güncel, Gündem, Genel | Leave a Comment »

Bir Bilsen Ey Dost Kimler Aldandı

Posted by Site - Yönetici Aralık 14, 2007

227875_122085137939250_1134928579_n copy

Bir Bilsen Ey Dost Kimler Aldandı

— Cehennemi hesaba katmayan dindar aldandi!
Çünkü Kur’an şöyle anlatti: ‘Allah tarafindan hiç hesaba katmadiklari karşilarina çıkıverdi…’ (Zumer 47)

— Cennetteki yerini hazir bilen herkes aldandı!
Zira Kur’an ‘O öyle sizin kuruntu ve hayallerinizle olacak iş değil.’ buyurmuştu. (Nisa 123)

— Ölüm yokmuş gibi yaşayan dünyaperest aldandı!
Zira Kur’an turrayi şöyle basti: ‘Her nerede olursaniz olunuz ölum size yetişir! Velev eflake ser cekmiş surlarda bulunun!’ (Nisa 78)

— Ameline güvenen abid aldandi!
çünku Efendimiz (as) şöyle ferman buyurdu:
“Zinhar aldanmayin! Hiç kimse ameli ile kurtulamaz!”
Soruldu: “Sen de mi Ya Rasulallah?”
Cevap verdi: “Evet ben de!”

— Salih amel isliyorum sanan riyakar aldandi!
Çünkü Kutsi Hadiste Allah Teala soyle buyurdu: “..Kim bir amel isler de o amele benimle birlikte bir başkasini ortak ederse onu ve şirkini baş başa bırakırım.”

–Aleme telkin verip kendini unutan vaiz aldandi!”
Insanlara iyilik emreder de kendinizi unutur musunuz? Halbuki kitap okuyorsunuz, artik akıl etmez misiniz?’ (Bakara 44)

— Rabbini birakip hevasina kulluk eden aldandi!
‘Gördun mü o hevasini ilah edineni? Artik ona sen mi vekil olacaksin. Yoksa onlarin çoğunu işitirler veya akil ederler mi saniyorsun? Onlar sırf hayvan gibi hatta gidişce daha sapkindirlar?’ (Furkan 43-44)

— Rahmete güvenip kendini emniyete salan fasik aldandi!
‘Allah’in kendilerine kuracagi plandan emin mi oldular? Kendilerine yazik eden kavimlerden başkasi Allah’in mekrinden emin olmaz!’ (A’raf 98)

— Yolunun eğriliğinden şüphe etmeyen kendini bilmez aldandi!
‘Tuttuklari yol sebebiyle dünya hayatindaki bütün çabalari boşa gitmiştir de zannederler ki cidden iyi bir iş yapıyorlar.’ (Kehf 104)

— Kendini hizmette bilip, kılını dahi kıpırdatmayanlar aldandı!
‘Allah gayret gösterip cihat edenlere, olduğu yere mıhlanıp kalanların çok uzerinde bir ecr-i azim ihsan etmiştir.’ (Nisa 95)

— Nasıl desem bilmem ki Namazsız aldandı!
Hele bir baksan ya Kur’an nasil anlattı: ‘Ashabi yemin Cennetten seslenip mucrimlere soruyorlar, sizin bu sekar cehennemine girmenize ne sebep oldu? Diye.
Onlar da diyorlar: ‘Biz namaz kılanlardan degildik…’ (Muddessir 39-43)

– ‘Ben bundan sonra kurtulmam.’ diyen me’yus aldandı!
‘De ki: Gunah islemek suretiyle öz-nefisleri aleyhine israf etmiş kullarım! Allah’in rahmetinden umidi kesmeyin, çünku Allah butun günahlari magfiret buyurur. Şüphesiz o öyle gafur, öyle rahim. Onun icin umidi kesmeyin de başiniza azap gelmeden evvel tevbe ile Rabbinize dehalet edin ve ona halis müslümanlik yapın, sonra kurtulamazsiniz!’ (Zumer 53-54)

– ‘Allah dilemeseydi gunahkar mi olurdum!’ diyen kaderci aldandi!
‘Diyecegi gün bir nefis: Eyvah! Allah yaninda yaptigim eksikliklerden dolayi hasretime bak, doğrusu ben eğlenenlerden idim. Yahut diyecegi: Allah bana yolunu gösterse idi ben de muttakilerden, Allah’tan korkan dindarlardan olurdum.’ (Zumer 56-57)

– ‘Keşke her günahim bunun gibi olsa.’ diyen muznib aldandi!
Zira Sahabe Hazreti Enes şöyle anlattı: “Sizler, size göre sac kilindan ince, kiymeti olmayan işler yapiyor, günahlar işliyorsunuz. Lakin biz onlari Rasulullah zamaninda helak sebebi sayiyorduk.”

– ‘Bakma! Benim kalbim temiz.’ diyen amelsiz aldandi
‘Yemin olsun ki zamana! Insan mutlak husranda. Ancak şunlar mustesna: Onlar iman edip salih salih amel işlediler!..’ (Asr 1-3)

– ‘Bir lokma bir hirka devirleri geçti artik; bu zamanda her sey para!’ diyen zengin aldandi!
‘Oyaladi o malda çokluk kuruntusu sizleri. Ta.. ziyaret edisinize kadar kabirleri. Oyle degil, ileride bileceksiniz. Sonra öyle degil ileride bileceksiniz. Oyle degil ilmel-yakin bileceksiniz. Kasem olsun o cehennem ateşini çaresiz, goreceksiniz. Sonra kasem olsun onu çaresiz, aynel- yakin göreceksiniz. Sonra kasem olsun o gun mallarinizdan hesaba çekileceksiniz!’ (Tekasur Suresi)

– ‘Bu zamanda da bu olur mu canım!’ diyen cahil aldandi!
‘Rabbinin kelimesi doğrulukca da adaletce de tam kemalindedir, onun kelimelerini degistirebilecek yok, isiten de O, bilen de O. Yerdekilerin coguna uyarsan seni Allah yolundan saptirirlar, onlar sirf zan ardina gider ve sade atarlar.’ (A’raf 115-116)

– ‘Göreceksin biz nice haci-hocadan önce girecegiz cennete!’ diyen nadan aldandi!
‘Şüphesiz korunan muttakiler içindir Rablerinin katinda na’im Cennetleri. Artik muslimleri mucrimler gibi kilar miyiz? Neniz var? Nasil hukmediyorsunuz? Yoksa size mahsus bir kitap var da onda şu dersi mi okuyorsunuz?’ (Kalem 34-37)

–‘Hem ondan hem bundan lazim; öyle tek tarafli, a-sosyal olmaz.’ diyen bihaber aldandı!
Zira ‘..Iyi bir amel ile diger bir kötuyu kariştirdilar…’ (Tevbe 102)

– ‘O kadar incesine aklim ermez.’ diyen akıllı aldandi!
‘Onlar dunya hayatini zahiren biliyorlar. Ahiret hakkinda ise hepten gafiller!’ (Rum 7)

– ‘Bu da bir şey mi canim, millet neler işliyor.’ diyen günahkar aldandı!
‘Ona kendi kazandigi,size de kendi kazandiginiz.Siz onlarin amellerinden sorulacak degilsiniz.’ (Bakara 134)
Lakin ‘şuphe yok butun yaptiklarinizdan mesul tutulacaksiniz!’ (Nahl 93)

– ‘Benim babam da haci.’ diyen evlat aldandi!
çünkü baksana dalgalar arasindaki inkarci oğlu icin yalvaran Nuh peygambere ne denildi: ‘Ey Nuh!.. O senin ailenden değil, cunku o, dürüst iş yapan temiz bir insan değildi. O halde hakkinda kesin bilgin olmayan bir şeyi Benden isteme. Onun kurtulmasi için dua ederek cahil bir iş yapmandan seni sakindiririm.’ (Hud 46)

– ‘Ben giybet etmiyorum ki, olani söyluyorum.’ diyen aldandi!
Zira Efendimiz bir gün soruverdi: “Bilir misiniz giybet nedir?” diye.
Ashab, “Allah ve Rasulu daha iyi bilir” dediler.
Efendimiz, “kardesini beğenmeyecegi şekilde anmandir” buyurdular.
Soruldu: “Ya söyledigimiz şey onda varsa?”
Cevap verdi Efendimiz: “Eger varsa onu giybet ettin demektir. Sayet soyledigin onda yoksa, bu zaman da ona iftira ettin demektir.”

– ‘Işlediysek biz işledik; azabini çeker diyetini öderiz.’ diyen bedbaht aldandi!
‘Yemin olsun! Rabbinizin azabindan onlara velev bir nefha, bir kıvılcım dokunuverse VAY BIZLERE derler!'(Isra 21)

Allah bizi aldananlardan eylemesin…

Amin…

Posted in Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Nasihat, Türkiye | 1 Comment »

Güvenmediginiz insanlara poz vermeyiniz!!

Posted by Site - Yönetici Aralık 14, 2007

Güvenmediginiz insanlara poz vermeyiniz!!

Bu baslikta neyin nesi demeyin. Dikkatlice okuyup öyle yorum yapiniz. Artik cep telefonlari digital kameralar fotograf makinalari sayesinde bir kac kareyi yakalamak o kadar kolay ki. Herkesin elinde bir makina var. Belki yolda yürürken caddede giderken yüzlerce fotograf karesinde siz de yer aliyorsunuz.

Burada dikkat etmeniz gereken mevzu aileniz ve yakinizdan cevrenizde toplu cekilen aile fotograflari ile alakali. Tanimadiginiz insanlara asla poz vermeyiniz. Güvenmediginizi emin olamadiginiz garanti veremiyecek insanlara asla poz vermeyiniz.

Belki o anlik gafletle dügün bayram ya da piknik havasi ile toplu ya da anlik cekimler olabilir yasanabilir ya da saginizda solunuzda makinalarla dolasilabilir. Hatta kameralarla dolananlar olabilir. Kuzeniniz amcaniz dayiniz yada enisteniz olabilir. Aman dikkat. Artik nette aile fotograflari yayinlamak o kadar kolay ki…

senin icin fotografinin binlerce abazanin bulundugu sitelerde dolanmasi büyük bir facia olabilir. Ancak o fotograf karesini ceken kisi icin siradan bir eglence ve hobi olabilir.

ve bir gün ansizin tüm fotolarin denizde yüzerken, sahilde kosarken, ya da yemek yerken ya da ev ici giysilerinle bir kenar koltukta otururken ki pozlarin binlerce tanimadigin bay ya da bayanin begenisine sunuluvermis oluverir.

Akrabamdi enistemdi amcamdi yapmazdi böyle birsey demeyin. yaptiginda cok gec olabilir. belki aylarca farkina bile varmazsin. Hele ki birde video cekimleri ise youtube vs video sitelerinden cümle aleme duyuruluverir..

Aman dikkatli olun. Cevrenizde fotomakinasi ile dolananlarin makinalarinin kapali oldugundan emin olun. ellerinde gezdirmelerine müsade etmeyin. bosver ne olacak canim demeyin. Gerekirse o anki eglencenizi ya da bulundugunuz ortami terk edip bir kenara cekilin ama bir sekilde tepkinizi ortaya koyun…

tanimadiginiz ya da emin olamadiginiz insanlara asla poz vermeyin… velevki kardesin olsun. Namahremlik konusundaki hassasiyetinden süphelerin varsa ya da aklina soru isareti geliyorsa uzak durun. cekti ise de hemen sildirtin..

mahremiyet sadece basörtüsü takmakla bitmiyor.

Bu yaziyi neden kaleme aldim. Bir fotograf sitesinde rastladiklarim üzerine uyarmak istedim. basörtülü kadinlar sahilde dizlerine kadar eteklerini sivamislar aile pozlari vermisler. Belki de hic akillarindan bunlarin yayinlanacaklarini bile düsünmeden…

selam sevgi ve dua ile
ALINTI : piri reis

Posted in Diger Konular, Güncel, Gündem, Genel, Nasihat, Türkiye | 2 Comments »