Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Archive for 15 Eki 2014

Hatîm (Hutaym) Kimdir ?

Posted by Site - Yönetici Ekim 15, 2014

20120603_194237 copy.jpgf67

Hatîm (Hutaym) Kimdir ?

Adı Şurayh bin Dabîa el-Bikrî idi.
Şurayh Yemenden Medine-i Münevvereye geldi.
Atlarını (ve beraberlerindekini) Medine-i münevverenin dışında bıraktı. Tek başına Medineye girdi.
Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin huzuruna çıktı.
Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine sordu:
-“Senin insanları kendisine davet ettiğin (din) nedir?”
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:
Lâ ilahe illallah” Allah’tan başka ilâh (mabûd) olmadığına, şehâdet etmek, namaz kılmak ve zekat vermeye, davet ediyorum…”
Şurayh: -“Güzel! Ancak benim bazı âmirlerim var.
Onlarsız kesinlikle bir iş yapamam!
Umarım ki ben gider Müslüman olur ve onları da getiririmi” dedi. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri (daha önce) ashabına:
-“Rabialılardan size şeytanın diliyle konuşan bir adam gelecek...” demiş idi…
Sonra Şurayh Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin huzurundan çıkıp ayrıldı. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri ashabına:
-“Bu adam kâfir olarak içeriye girdi. Ve aynı kafa ile geri döndü.
Bu adam Müslüman olmadıl” buyurdular.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 7/104-105

Posted in Bunları Biliyormuydunuz, Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Kim Kimdir ?, Ruhu`l Beyan Tefsirinden Kıssalar, Tavsiyeler, Türkiye, Yorumlar | Leave a Comment »

Gayri Müslim Memur Edinmek

Posted by Site - Yönetici Ekim 15, 2014

Gayri Müslim Memur Edinmek

Gayri Müslim Memur Edinmek

Rivayet olundu:
Ebû Mûsâ el-Eş’arî (r.a.) buyurdular:
-“Ömer bin Hattab (r.a.) hazretlerine dedim ki;
-“Benim Hıristiyan bir kâtibim var!” dedim. Hazret-i Ömer (r.a.) bana buyurdular:
-“Ne olmuş sana? Allah seni kahretsin! Neden hanîf (İslâm dini) üzere olan bir katip edinmedin?
Sen, Allâhü Teâlâ hazretlerinin şu kavl-i şerifini işitmedin mi?
Ey o bütün imân edenler! Yehûd ile Nasârâ’yı yâr tutmayın; onlar ancak birbirlerinin yaranıdırlar. İçinizden her kim onlara yardaklık ederse, muhakkak onlardan madûddur. Allah ise, zulmedenleri doğru yola çıkarmaz.” [el-Mâide; S/51,]
(ben ona);
-“Onun dini ona! Bana onun kâtipliği lazım!” dedim. Hazret-i Ömer (r.a.) buyurdular:
-“Allâhü Teâlâ hazretleri, onları küçülttüğü zaman, siz onlara (Yahudî ve Hıristiyanlara) saygı göstermeyin!
ikramda bulunmayın!
Onlar, Allâhü Teâlâ hazretlerine ihanet ettikleri zaman; onlara asla güvenmeyin!
Allâhü Teâlâ hazretleri, onları uzaklaştırdığı zaman, onları kendinizden uzak tutun!” [Beyhakî: 9384,]

Rivayet olundu:
Hazret-i Ömer (r.a.) buyurdular:
Görmenin kıyamı, ancak onunla olur!
Farz etki Hıristiyan memurun öldü, o zaman ne edeceksin? İşte şimdi bu saatte onu yaptı. Ondan müstağni oldu. Ve onun yerine Müslüman bir memur (kâtip) tayin et!” buyurdu.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 6/564-565.

Posted in Bunları Biliyormuydunuz, Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Ruhu`l Beyan Tefsirinden Kıssalar, Tavsiyeler, Türkiye, Yorumlar | Leave a Comment »