Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Archive for 06 Ara 2012

Allah uyur mu?

Posted by Site - Yönetici Aralık 6, 2012

Allah uyur mu

 Allah uyur mu?

Rivayet olundu.

Mûsâ Aleyhisselâm. Allâhü Teâlâ hazretlerinin uyuyup uyumadığı hakkında meleklere:

-“Rabbimiz uyur mu?” diye sordu.

Allâhü Teâlâ hazretleri meleklere, Mûsâ Aleyhisselâm’ı üç gün uykusuz bırakmalarını, uyumasına izin vermemelerini vahyetti.

Sonra, Allâhü Teâlâ, Mûsâ Aleyhisselâm’a:

Eline içi dolu iki (cam) bardak al” dedi.

Mûsâ Aleyhisselâm içi su dolu iki bardak aldı. Onu uyku tuttu. Mûsâ Aleyhisselâm uyudu. Bardaklar elinden düşüp kırıldılar. Sonra Allâhü Teâlâ hazretleri, Müsâ Aleyhisselâm’a vahyetti:

-“Ben kudretimle gökleri ve yeri tutmaktayım! Eğer beni uyku ve uyuklama tutacak olursa, o zaman yer ve gök (senin elindeki bardaklar gibi) düşüp zail olurlar.

Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:

Muhakkak ki Allâhü Teâlâ hazretleri uyumaz. Ve O’na uyumak da yakışmaz.

Ibni Melek buyurdu: Bu uykunun Allâhü Teâlâ hazretleri için muhal olduğu konusunda bir beyandır. Çünkü uyumak bir acizlik alâmetidir. Oysa Allâhü Teâlâ hazretleri, acizlikten münezzehtir ve yücedir.

Ebû Yezid-i Bestâmi (k.s.) hazretleri buyurdular:

-“Bana (manevî fütuhat) olmadı. Ancak ben gecelerimi gündüz yaptıktan sonra, bana açılan (manevî kapılar) açıldı.”

Kaynak :  Rûhu’l-Beyan Tefsiri : 3/43-45.

Posted in Bunları Biliyormuydunuz, Diger Konular, Dini Konular, Güncel, Gündem, Genel, Ruhu`l Beyan Tefsirinden Kıssalar, Tavsiyeler, Türkiye, Yorumlar | Etiketler: | Leave a Comment »