Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Hayatı kolaylaştırmanın 33 yolu

Posted by Site - Yönetici Kasım 16, 2008

1111 (3)

Hayatı Kolaylaştırmanın 33 Yolu

Bu uyarılara-düsturlara uymaya çalışın, hayatınız kolaylaşsın, insanlarla daha rahat ve daha kolay anlaşın.

– Karşınızdakini dinlemesini bilin. Dinlemenin apayrı bir sanat, çok önemli bir haslet, bir o kadar da güzel bir huy olduğunu hatırınızdan çıkartmayın.

– Sizi dinleyenlerin anlayacağı kelimeler-kavramlar seçin. Unutmayın ki, anlaşılmadıktan sonra ne kadar iyi konuşursanız konuşun, bir şeye yaramayacaktır.

– İnsanların gönlünü almaktan korkmayın. Bilin ki mutlaka kazançlı çıkacaksınız.

– Sinirlerinize hakim olun. Sabır, tahammül, tolerans kavramlarını-hasletlerini aklınızdan ve uygulamalarınız arasından çıkartmayın.

– Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün. Yoksa şakadan elde etmek istediğiniz güzel neticenin tam aksi bir durumla karşılaşabilirsiniz.

– Sürekli dert yanan biri olmayın. Hayata iyi yönleriyle de bakmaktan geri durmayın. Dengeyi koruyun.

– Allah’a şükürden, insanlara teşekkürden uzak kalmayın.

– Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin. Ona göre gardınızı alın; konuşmalarınıza, açıklamalarınıza öyle devam edin.

– Kaybetme ihtimalini de göz önünde bulundurun. Çünkü hayat tek düze başarılarla dolu değildir.

– Gereksiz eleştirilerden kaçının. Ölçülü olun. Eleştiriler karalama noktasına gelmesin.

– Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın. Sadece düşüncelerinizi ortaya koyun. Dileyen alır, dileyen almaz.

– Gürültü yapmayın, ancak sesinizi duyurun. Muhatabınızın duymasını, anlamasını zorlayacak tarzda kısık sesle konuşmayın.

– Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın. Onu dinlediğinizi halinizle-tavrınızla-duruşunuzla gösterin.

– Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın. Kitabımız Kur’an-ı Kerim de bize, bu gibi fısıldaşmaların çoğunda hayır olmadığı ikazını yapar.

– Sözü başkalarının ağzından kapmayın. Sıranın size gelmesini bekleyin.

– Duman makinesi olmayın. Konuştuklarınızla, duruşunuzla, tavrınızla ortalığın puslu bir havaya bürünmesine sebep olmayın. Net ve anlaşılır olun.

– Yerinde duramayan biri olmaktan kaçının. Kararlı ve istikrarlı bir pozisyonda görünmeye gayret edin.

– Aynı kelimeleri dilinize dolamaktan vazgeçin. Konuşmanız esnasında meramınızı farklı kelime ve kavramlarla anlatmaya çalışın.

– Çift anlamlı sözcüklerden kaçının. Şayet kullanırsanız hangi anlamı kastettiğinizi açıklayın.

– Ne zaman susmak gerektiğini bilin. Susulması icap eden yer ve zamanda asla konuşmayın.

– Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin. Fetvasında tereddüt eden müftü gibi olmayın.

– Başkalarını kötülemeyin. Yanlışlarını ortaya koymazdan evvel iyi yönlerini de görmezden gelmeyin.

– Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın. Ki, söyledikleriniz başkalarına da etkili olsun.

– Yüksekten atmayın. Daima alçak gönüllü olun.

– Herkesin işine burnunuzu sokmayın. Ancak danışıldığı zaman fikrinizi söyleyin.

– Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin. İnsanlar genelde öğüt almaktan hoşlanmazlar.

– Olduğunuz gibi görünün. Göründüğünüz gibi olun.

– Gereksiz yere zıtlıkların oluşmasına yol açmayın. Ama apaçık doğruları da zemine ve şartlara uygun bir üslupla söylemekten geri durmayın.

– Adil davranın. Hakkaniyetten ayrılmayın. Bunun için de sık sık empati yapmaktan geri kalmayın.

– Telefonda önce kendinizi tanıtın. Sonra karşınızdakini tanıma faslına geçin.

– Ahizenin içine doğru konuşun. Ki, konuştuklarınız doğru anlaşılabilsin.

– Karşınızdakinin sözünü kesmeyin. Kesmek durumunda kalırsanız, “özür” dileyin. Şayet sizden özür dilenirse de, özrü kabul edin.

– Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin. “Tamam”, “Evet”, “Yaa”, “Hee” gibi sözlerle…

Bir Yanıt to “Hayatı kolaylaştırmanın 33 yolu”

  1. yusuf uckan said

    ben bu yazilanlari kendi hayatima aktarmak istiyorum.bundan sonra degisecegime yemin ediyorum.ve bu yaziyi baskalarina da dagitmayi planliyorum.eger bu yaziyi yani benim yazdigim yorumu bu sitenin yetkilileri görürse onlarla irtibat kurmak istiyorum.ve bu yazilari yazanla.ben 13 yasindayim.din icin olsun,hayat icinde olsun yanlislarimin olduunu biliyorum.günahlarimin farkinda oluyorum.bu cok kötü bir durum.ama bi yandan da düzelmem hatalarimi tekrarlamamam icin cok iyi.ama arkads cevrem bu hatalari yapmaya müsait.fakat ben onlara deil onlar bana uysunlar istiyorum ve az cok da basarili oluyorum. dedigim gibi benle irtibat kurulmasini istiyorum.msn adresimi yazdim.ilet bekliyorum.

    Beğen

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.