Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Şeytanın Hileleri,

Posted by Site - Yönetici Şubat 11, 2017

seytanin-hileleri

Şeytanın Hileleri,

A’raf suresinin bildirdiği üzere, Hz.Allah’ın kendisine verdiği mühlete karşılık İblis,
“Andolsun, senin doğru yolunda oturacağım. Sonra onların önlerinden ve arkalarından, sağlarından ve sollarından kendilerine yanaşacağım. Sen de onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın” (A’raf 7;16-17) diye yemin etmişti.

Şakik-i Belhi hazretleri, İblis’in bu yeminini hatırlatır ve onun dört yönden kurduğu bu tuzağın Kur’anı kerim irşadıyla nasıl aşılacağını şöyle anlatırdı:

“Her sabah şeytan, önümden ve arkamdan, sağımdan ve solumdan bana yanaşır.

Önümden geldiğinde, “Korkma, Allah bağışlar ve merhamet eder” diyerek beni tevbe ve ibadetten alıkoymaya çalışır.
Ben de, Hak Teala’nın
“Şüphesiz ki ben tevbe eden ve iman edip salih amelde bulunanlar için bağışlayıcıyım” (Ta-ha, 20;82) ayetini okurum.

Arkamdan geldiğinde, beni çocuklarımın fakirliğe düşecekleri korkusuyla tehdit eder.
Ben de ona karşı

“Yeryüzünde yürüyen hiçbir canlı yoktur ki, rızıkları Allah’ın taahhüdü altında olmasın” (Hud, 11;6) ayetini okurum.

Sağımdan bana geldiğinde, beni medhederek yaklaşır.
Ben de”Akıbet müttakiler içindir” (Araf, 7;128) ayetini okurum.

Solumdan geldiğinde ise, bana şehevi şeylerle yaklaşır.
Ben de “Kendileriyle arzularının arasına bir set çekilmiştir”
(Sebe 34;54) ayetini okurum.

Mevlam tüm müslümanları şeytan ve şeytanlaşmış insanların şerrinde muhafaza eylesin………….

Şerife Şevval Kardelen

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.