Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Ana Baba Hakkı

Posted by Site - Yönetici Mayıs 4, 2016

Ana Baba Hakkı

Ana Baba Hakkı

Şirkten sonra, anne ve babaya âsî olmanın haramlığı zikredildi… Çünkü anne ve baba, kişinin varlığına sebep olan iki yakın sebeptirler. Allâhü Teâlâ hazretleri, kişiyi yoktan var eden olduğu gibi…
Anne ve babanın haklarını yerine getirmekten geri kalmak onlara karşı gelmektir. Bu ise şirkten sonra büyük günahların en büyüğüdür…

Hikaye (ana baba hakkı)

Bazı evliyalar (k.s. hazerâtı) buyurdular:
Ben İsrail oğullarının Tih (çölün)deydim. Bir de baktım ki, benimle beraber bir adam yürüyor. Ona şaştım kaldım.
Onun Hızır Aleyhisselâm olduğu bana ilham olundu. Ve ona; -“Hakkın hakkı için sen kimsin?” dedim. 0: -“Ben senin kardeşin Hızır’ım!” dedi. Ben; -“Hangi vesile (ve sebep) ile ben seni gördüm?” dedim. O: -“Senin annene olan iyiliğinden dolayı!” buyurdular.
Cennet ki, annelerin başıdır. Yani annelerin hatırını bilen girer. Annelerin ayaklarının altındadır [Camiu’s-Sağîr: 3642]
.
Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi (k.s), Rûhu’l-Beyan Tefsîri:8/230.

Bir Cevap Yazın

 
