Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

DÜŞMANLIK YAPMAK

Posted by Site - Yönetici Nisan 2, 2016

11218817_532722250221822_2507601778966262174_n copy

DÜŞMANLIK YAPMAK

İtiraz ve mücadelenin sonucunda insanlar birbirine kırılır ve düşmanlık duymaya başlar. Zira itiraz karşıdakini küçük görüp kendini üstün görmek,cedel de görüşünü açıklamak ve kabul ettirmek için mücadele yapmaktır.

Düşmanlık ise bir mal veya hak iddiası ile ilgili suçlama ve ısrardır.
Peygamberimiz buyuruyor ki:
Allah katında en sevilmeyen erkekler, mücadelede ısrar edenlerdir.

Peygamberimiz buyuruyor ki:
Düşmanlıklarda cahilce mücadele eden kimse, mücadelesinden vazgeçinceye veya ölünceye kadar Allah ‘ın gazabındadır.
Dinine bağlı olanlar, asla husumet etmemişlerdir.

İbn-i Kuteybe diyor ki:
“Abdullah’ın oğlu Beşir bir gün bana rastladı. “Burada ne oturuyorsun?” dedi. “Amcazadem ile bir davamız var.. Onun için bekliyorum” dedim. Bana:
“Babanın çok iyiliklerini gördüm. Ben de sana iyilik yapmak istiyorum.
Dinle beni, düşmanlıktan daha çok kalbi uğraştıran, huzuru bozan, mutluluğu yok eden ve dini mahveden bir şey bilmiyorum.” dedi. Bu söz üzerine oradan ayrılmak üzere ayağa kalkarken: Amcazade ansızın yanıma geldi ve:
“Nereye gidiyorsun?” dedi. Davamdan vazgeçtiğimi kendisine söyledim.
“Haklı olduğumu anladığın için mi vazgeçtin” dedi. “Hayır, kendi nefsime ikram olsun diye vazgeçtim.” dedim. Bunun üzerine “Madem öyle ben de senden bir şey istemiyorum.” dedi.

SORU: Haksızlığa uğrayan kimse hakkını korumak veya aramak için muhakkak dava açması gerekir. Bu çeşit husumetin hükmü nedir?

CEVAP: Bizim yerdiğimiz haksız ve cahilce olan düşmanlıktır. İşin gerçek durumunu bilmeden davayı üzerine alan avukat gibi körü körüne mücadele edip durur, veya hakkından fazlasını ister. Bazen de sadece karşısındakine eziyet vermek için dava açar. Yasak olan ve kötülenen bu çeşit husumetlerdir. Yoksa haksızlığa uğrayan kimsenin, haddini aşmamak, ve meşru yoldan olmak şartı ile inat ve eziyet etmeden hakkını araması haram değildir. Yine de terk etmek daha iyidir. Zira husumet esnasında diline sahip olmak, ölçülü konuşmak çok zordur. Husumet insanı kızgınlığa iter..

Kızgınlık esnasında asıl istenen şey unutulur, taraflar arasına kin – nefret girer. O zaman da dil alabildiğince açılır, aşırı gider. Onun için haklı da olsa düşmanlığı terk etmek daha iyidir.

Husumet , itiraz ve mücadele, birçok kötülü ğün başlangıcıdırlar. Zaruret olmadıkça bu kapıları açmamak gerekir. Zaruret halinde ise, zor da olsa kalb ve dili sonuçlardan korumak gerekir. Bunlara karşı koymanın en iyi yolu güzel ve tatlı konuşmadır.

Peygamberimiz buyuruyor ki:

Güzel söz söylemek ve yemek yedirmek. Cennete girmeyi kolaylaştırır.
Yüce Allah buyuruyor ki:
İnsanlarla güzel güzel konuşun.
(BAKARA SURESİ, Ayet : 83)

İbn-i Abbas (R.A.) diyor ki:
Sana selam verenin mecusi de olsa selamını al.”

Yüce Allah buyuruyor ki:
Size selam verildiği zaman, ondan daha iyisiyle selam verin veya aynıyla karşılıkta bulunun.”
(NİSA SURESİ, Ayet : 86)

İbn-i Abbas (R.A.) buyuruyor ki:
Firavun bile bana hayırlı bir söz söylese, bende aynısıyle kendisine karşılık veririm.”

Peygamberimiz buyuruyor ki:
Cennette içinden dışarı, dışarıdan içerisi görülen köşkler vardır. Yüce Allah onları, yemek yediren ve yumuşak konuşanlar için hazırlamıştır.

Peygamberimiz buyuruyor ki:
Güzel söz, sadakadır.

Peygamberimiz buyuruyor ki:
Bir hurma tanesinin yarısıyla da olsa (onu sadaka verip) ateşten korunun.Bunu da bulamazsanız tatlı dil ve güzel sözle konuşmaya çalışın.

Hz. Ömer (R.A.) diyor ki:
Aslında iyilik yapmak kolay bir şeydir. Güleryüz ve yumuşak söz bunu sağlar.

İslam büyüklerinden biri diyor ki:
Rabbini kızdırmayıp arkadaşını memnun edecek söze cimrilik etme. Böyle bir sözden dolayı sevap kazanman muhtemeldir.

Bütün bunlar, güzel sözler hakkında söylenmiştir. Düşmanlık, münakaşa ve ihtiras bunların tersidir.

Kaynak : Kimyay-ı Saadet – İmam Gazali

Bir Cevap Yazın

 
