Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Gerçek Tevekkül ve Kurtuluş

Posted by Site - Yönetici Ocak 4, 2016

Şeyh Ebû'l-Hamza el-Horasânî,,Gerçek Tevekkül ve Kurtuluş

Gerçek Tevekkül ve Kurtuluş

Şeyh Ebû’l-Hamza el-Horasânî (k.s.) hazretlerinden rivayet olundu. Buyurdular:
Senelerden bir sene haccettim. Ben yolda yürürken, bir kuyuya düştüm. Nefsim, yolda gidenlerden imdat istemek konusunda benimle münakaşa etti. Ben (kendi kendime);
-“Yok! Vallahi imdat istemeyeceğim!” dedim. Bu benim hatırıma tamam olmadan; kuyuya iki adam uğradı. Biri diğerine;
-“Şu yol üzerindeki kuyunun ağzını kapatalım ki, kazara bir kimse düşmesin,” dedi.
Odun, kamış ve bitkilerle kuyunun ağzını kapattılar. Yerle bir oluncaya kadar toprakla örttüler.
Bu sırada feryat etmek aklına geldi. Ben kendi nefsime;
-“Ey, şu adamlardan bana daha yakın olana iltica et!” dedim. Nefsim sustu.
Ben, işimi ve hâlimi Allâhü Teâlâ hazretlerine ısmarladım. Bir saat sonra baktım bir şey (hayvanın biri) geldi. Kuyunun ağzını ayaklarıyla açtı. Sonra;
-“Bana sarıl.” der gibi iki ayağını aşağıya doğru sarkıttı.
Onun beni kurtarmak için geldiğini ve benim için ayaklarını sarkıttığını anladım.
Onun ayaklarına sarıldım. O hayvan beni kuyudan çıkarttı. Bir de baktım ki o arslan idi. Geçti gitti. O zaman gâibden bir ses işitim:
Ey Ebû Hamza! Seni kuyuda mahvolmaktan arslanla bir tehlikeden başka bir tehlike ile kurtarmamız güzel bir şey değil mi?
Allâhü Teâlâ hazretleri, kadirdir. O her şeye kadir ve gerçek vekîl’dir…

Kayak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 7/685-687.

Bir Cevap Yazın

 
