Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Kabirde Amel

Posted by Site - Yönetici Kasım 17, 2015

Kabirde Amel,Calismak ibadettir,cennet,islam,ramazan,iftar,isci,sahur copy

Kabirde Amel

(İmam) Yâfîî (k.s.) buyurdular:
Bazı sâlihlerden işittim. Yemen beldelerinin bazılarında (anlatıldı…) Bazı ölüleri gömdüklerinde, insanlar ayrıldıklarında onun mezarında şiddetli bir ses ve sert bir darbe sesini işittiler. Sonra mezardan siyah bir köpek çıktı.
Salih şeyh ona sordu:
-“Yazık sana! Sen nesin?” O:
-“Ben ölünün ameliyim!” dedi. Salih şeyh sordu:
-“Bu darp (dövme) işi sana mı yapıldı yoksa ona mı (ölüye mi)?” Siyah köpek:
-“(Ona değil) bana vuruldu. Mevtanın yanında yâsîn sûresi ve kardeşlerini (yani Kur’ân-ı kerimden mülk sûresi gibi ve diğer sûreler ve salih ameller) gördüm. O sûreler benimle onun arasına girdiler. Ben dövüldüm ve Allâhü Teâlâ hazretlerinin keremiyle ondan tard olup kovuldum.
Eğer o ölünün ameli çirkin ve kötü olup (sâlih amellerinden) daha kuvvetli olsaydı, elbette ona galip olurdu. Onu korkutur ve ona azap ederdi…

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi (k. S.) Ruhu’l –Beyan Tefsiri, 7/-642.

Bir Cevap Yazın

 
