Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Âdem Aleyhisselâm’ın Çocuklarında Evlilik

Posted by Site - Yönetici Eylül 5, 2014

Adem a.s, h.z Adem, Adem peygamber, adem,adem,adem, habil,kabil,habil ile kabil, habilin katledisi, habilin kardesi.

Âdem Aleyhisselâm’ın Çocuklarında Evlilik

Âlimler zikrettiler:
Hazret-i Havva her batında erkek ve kız olmak üzere iki çocuk doğururdu. Şît Aleyhisselâm hariç. O yalnız doğdu.
Hazret-i Havva, ilk batında, Kaabil ve kız kardeşi, İklîmâ’yı doğurdu. Sonra ikinci bâtında, Hâbil ve kız kardeşi Liyûzâ’yı doğurdu. Adem Aieyhisselâm’ın çocukları (evlilik çağına) ulaştıklarında, Allâhü Teâlâ Hazretleri, Âdem Aleyhisselâm’a, onlardan her birini diğerinin ikiziyle evlendirmeyi vahyetti. Çünkü onların kız kardeşlerinden başka insan yoktu.
Kabil’in kız kardeşi çok güzeldi. Kabil ondan kız kardeşini kıskandı, her birinin diğerinin ikiziyle evlenme emrinin Allâhü Teâlâ hazretlerinin katından değil de, Âdem Aleyhisselâm tarafından olduğu düşüncesine kapıldı. Kızdı. (Ve bu teklifi kabul etmeyeceğini söyledi…)
Adem Aleyhisselâm (çocuklarına bu işin Allâhü Teâlâ hazretleri tarafından geldiğine yakînen inandırmak için onlara)
-“Allâhü Teâlâ hazretlerine birer kurban kesin! Hanginizin kurbanı kabul edilirse, İklîmâ ile o evlensin!” dedi.
Yaptılar…
Ateş, Hâbil’in kurbanı üzerine indi. Onun kurbanını yedi (yaktı…) Ateş, Kabilin kurbanına yaklaşmadı.
Bu hadise üzerine Hâbil’in hasedi ve kızgınlığı daha da arttı. Ve işlediğini (Habil’i öldürme işini) işledi…

Adem Aleyhisselâm’m duasından sonra gökten beyaz bir a-teş indi. Onun kurbanını yedi.
Adem Aleyhisselâm’m zamanında kurbanlar, makbul olduğu zaman, gökten bir ateş iniyor ve onları yiyordu. Eğer kurban makbul değilse, gökten ateş inip yemezdi. O kesilen kurbanı kuşlar ve yırtıcı hayvanlar yerdi.

O dönemde Yeryüzünde Fakir Yoktu

Denildi:
o ödemde hiçbir fakir yoktu…
Kendisiyle Allâhü Teâlâ hazretlerine yaklaşmak için verilecek ve kurban edilecek şeylerin kendisine verileceği bir fakir yoktu. Bundan dolayı, o kurbanları (ve sadakaların) kabulünün alâmeti, gökten ateşin inip onu yemesiydi

İsmail Aleyhisselâm İçin Kesilen Kurban

Saîd bin Cübeyr (r.h.) ve başkaları rivayet ettiler.
(Hâbil ile Kabil Allâhü Teâlâ hazretlerine canlı kurbanı arz ettiler) gökten ateş indi. Hâbilin kurbanını yükleyip yükseltti. Zebîh (İsmail) Aleyhisselâm’a feda edileceği zamana kadar cennette otladı…

Kötü Niyetle Kurban

Kabilin kurbanı kabul edilmedi. Kabil zirâat ve çiftçilik ile uğraşıyordu. Kabil sahip olduğu buğdayın içinden en kötüsünü kurban etti. Onun kurbanına ateş yaklaşmadı.,.
Çünkü Kabil;
1 – Allah’ın hükmüne kızmıştı.
2- Allah’ın takdirine razı değildi.
3- Kurbanı arz etmede niyeti hâlis değildi.
4- Yanında bulunan mâlın en kötüsünü kurban etti,

Haset

Hâbil ile Kabil, kurbanlarını arz ettikleri dağdan indiler. Habil, kurbanı kabul edilmediği ve reddedildiği için çok kızdı. Gazaba geldi. Hasedini içinde gizliyordu. Tâ ki Âdem Aleyhisselâm, Beytüllah’ı ziyaret için Mekke’ye gidinceye kadar…
Adem Aleyhisselâm, Ka’beyi tavaf için ayrılıp gözlerden kaybolunca, Kabil, Hâbilin yanına geldi. Hâbil koyunlarının başındaydı. 0 anda ona;
“Dedi,”
Yani kurbanı kabul edilmeyen kişi, kardeşine dedi: “Seni mutlak öldürürüm”
Vallahi elbette seni öldüreceğim, demektir. Hâbil sordu:
-“Neden?” Kabil:
-“Çünkü Allah, senin kurbanını kabul etti; benim kurbanımı kabul etmedi. Sen benim güzel kız kardeşimle evlendin ve ben de senin çirkin kız kardeşinle evlenmedim! İnsanlar, senin benden hayırlı olduğunu söylerler. Ve yarın senin çocukların benim çocuklarıma karşı övünürler!” dedi. [ Bağavî Tefsiri: c. 2, s. 23,]
“Dedi:”
Kurbanı kabul edilen (Hâbil)dedi:
-“Bu işte benim bir günahım (suçum) yok! Zira:
“Allah ancak Kabul buyurur.”
Kurbanları kabul eder;
Onlardan başkasından değil… (Habil konuşmaya devam et-
-“Benim kurbanımın kabul olunması ve senin kurbanının reddedilmesi, sadece bizim içimizde bulunan takvadan dolayıdır. Kurbanın kabul edilmemesi de takvanın olmamasındandır. Sen kendi nefsinden dolayı kurban verdin kabul olunmadı. Benim için kurban arz etmedin ki? Senin niyet ve takvandan dolayı kabul olunmayan bir kurbandan dolayı neden beni (sorumlu tutup) öldürüyorsun???” dedi.

Can Alma Yerine Cân Verdi

“Kasem ederim ki sen, beni öldürmek için bana el uzatsan da, ben seni öldürmek
için sana el uzatacak değilim.”
Yani vallahi eğer sen bana el uzatır veya sadece beni öldürmek için işe başlar veya bana düşmanlık edersen; bu iş sadece senden tahakkuk eder. Ben onun aynını sana yapacak değilim. Vakitlerden bir vakit ve hiçbir sebeple sana saldıracak değilim… Sonra bu Öldürme işine neden teşebbüs etmeyeceğini şu sözleriyle açıkladı:

Nefs-i Müdafaa

“Ben rabbü’l- âlemîn olan Allah’tan korkarım…”
Denildi ki:
Hâbil, (kendisini öldüren Kabil’den) daha kuvvetliydi. Lakin sırf Allah’tan korktuğu için Kabil öldürmeye teşebbüs etmedi ve ona teslim oldu. Çünkü o vakit (Âdem aleyhisselâm’ın şeriatında, nefs-i müdafaa ve) katli defetmek için, katletmek, mübâh değildi…

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 6/429-433.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d blogcu bunu beğendi: