Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Âhirette seni görememenin korkusunu yaşıyorum. Biliyorum ki….

Posted by Site - Yönetici Şubat 25, 2014

Selmân-ı Farisî (r.a.) Hazretleri

Âhirette seni görememenin korkusunu yaşıyorum. Biliyorum ki….

Rivayet olundu:
Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin azatlısı Sevbân (r.a.) bir gün Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin huzuruna girdi.
Yüzünün rengi değişmişti.
Cismi zayıf olmuştu.
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, ona halinden sordular ve buyurdular:
-“Ey Sevbân! Senin rengini değiştiren nedir?” Sevbân;
-“Ya Rasûlellah (s.a.v.)! Hiçbir hastalığım yok ve acı çekmiyorum!
Ancak seni göremediğim an sana iştiyakım artıyor.
Seninle karşılaşıncaya kadar büyük bir yalnızlık çekiyorum.
Sonra ben ahireti hatırladım.
Âhirette seni görememenin korkusunu yaşıyorum.
Çünkü ben biliyorum ki, âhirette sen peygamberlerle birlikte yükselecek ve yüksek makamlarda olacaksın!
Eğer ben cennete girecek olursam, benim makam ve mevkiim senin makamının çok altında olacaktır.
Yok eğer ben cennete giremeyeceksem; o zaman da seni ebediyyen bir daha göremeyeceğim!
İşte buna üzülüyorum!” dedi.
Sevbân (r.a.)’ın bu konuşması üzerine bu âyet-i kerime nazil oldu:
Öyle ya! Her kim Allah’a ve Peygambere muti olursa, işte onlar, Allah’ın kendilerine İn’âm eylediği enbiya, siddîklar, şühedâ ve sâlihler ile birliktedirler. Bunlarsa ne güzel arkadaş…[en-Nisâ: 4/69, ]

Efendimiz (s.a.v.) hazretleri de buyurdular:
-“Nefsimi kudret elinde bulunduran Allâhü Teâlâ hazretlerine kasem olsun ki, hiçbir kul iman etmiş olamaz, tâ ki ben kendi-sine;
1- Nefsinden,
2- Anne ve babasından,
3- Ehlinden,
4- Ailesinden,
5- Oğlundan,
6- Çocuklarından,
7- Malından,
8- İnsanlardan
9- Hepsinden (her şeyden) daha sevimli ve beni daha çok sevmedikçe iman etmiş olamaz… [Sahih-i Müslim: 62]

İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 5/306-307.

Bir Cevap Yazın

 
