Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Hazret-i Ömer’e (r.a.) Neden “Faruk” adı verildi

Posted by Site - Yönetici Şubat 24, 2014

kalble-yapilan-tevberuhi-sikintada-okunan-dua

Hazret-i Ömer’e (r.a.) Neden “Faruk” adı verildi

Hakemliği Kabul Etmeyenler.

İbni Abbâs (r.a.) hazretlerinden rivayet olundu:
Münafığın biri bir Yahudî ile hasımlaştı. Yahudi, davayı Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine götürmeyi istedi ve;
-“Muhammed Mustafa muhakkak ki hak ile karar verir ve o asla rüşvete yönelmez!” dedi.
(Müslüman olduğunu iddia eden) münafık kişi ise, davayı Ka’b bin Eşrefe götürmeyi söyledi. Çünkü o şiddetli bir şekilde rüşvete rağbet eden bir kişiydi. Çünkü bu hâdisede, Yahudî haklı; münafık ise haksızdı. (Bundan dolayı Yahudî, kendisi gibi Yahudî olan Ka’b bin Eşrefe gitmek istemiyordu. Efendimiz s.a.v. hazretlerine gitmek ve ilâhî adaleti görmek istiyordu.)

Sonra Yahudî sözünde ısrar etti. İkisi Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine gittiler. İkisi de konuştular. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Yahudîye hak verdi. Münafık, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin hükmüne râzî olmadı. Sonra dediler, Hazret-i Ömer (r.a.)’a gidelim. Onu hakem tayin edelim. Yahudî, Hazret-i Ömer (r.a.)’a:
-“Rasûlüllah (s.a.v.) hazretlerine gittik o benim lehime hükmetti! Bu kabul etmiyorl Onun için muhakeme için sana geldi” dedi. Hazret-i Ömer (r.a.) zâhir’de Müslüman görünen münafık kişiye döndü:
-“Böyle mi oldu?” Münafık:
-“Evet!” dedi. Hazret-i Ömer (r.a.) onlara:
-“Siz burada bekleşip durun! Beni bekleyin!” dedi. içeriye girdi. Eline kılıcını aldı. Gelip münafık kişinin boynunu vurdu. Hatta münafık orada oluverdi. Hazret-i Ömer (r.a.) sayhasında şöyle buyurdu:
-“Allâhü Teâlâ hazretlerinin ve Resulünün hükmüne razı olmayana böyle karar gerekir!

Bu hâdise üzerine Cebrail Aleyhisselâm indi.
-“Ömer (r.a.) hak ile bâtılın arasını ayırt etti!” buyurdu. Bu hâdise üzerine Hazret-i Ömer’e (r.a.) “Faruk” adı verildi.

İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 5/285-286.
.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: