Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Allâhü Teâlâ Hazretleri, Musa Aleyhisselâm’a Nasihat.

Posted by Site - Yönetici Ocak 29, 2014

Hz musa,Musa aleyhisselam, hazreti musa, musa ve firavun,

Allâhü Teâlâ Hazretleri, Musa Aleyhisselâm’a Nasihat.

Allâhü Teâlâ Hazretleri, Musa Aleyhisselâm’a buyurdu:

– Ey Musa! Muhakkak ki ben Allah’ım, Benden başka ilâh (ma’bûd) yoktur. Yalnız bana ibâdet et! Benim şerik (ve ortağım) yoktur. Kim benim kazama razı olmaz, Benim nimetlerime şükretmez, Benim belâlarıma sabretmez Ve benim verdiğime kanaat etmezse, (kendisine) Benden başka Rab arasın!

-Ey Musa! Eğer bana secde edenler olmasaydı, gökten bir damla su akıtmazdım, yeryüzünde hiçbir ağaç ve yeşillik bitirmez ve yeşertmezdim.

Eğer ihlasla ibâdet edenler olmasaydı, bana karşı gelen münkirlere göz açıp kırpıncaya kadar bile olsa yine mühlet vermezdim.

Benim nimetlerime şükredenler olmasaydı, elbette yağmur damlalarını havada hapsederdim.

-Ey Musa! Tevbe edenler olmasaydı, elbette günahkârları yerin dibine batırırdım! Sâlihler olmasaydı elbette âsi ve günahkârları helak ederdim!”

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhu’l Beyan Tefsiri: 5/141-142.

 

Bir Yanıt to “Allâhü Teâlâ Hazretleri, Musa Aleyhisselâm’a Nasihat.”

  1. serkan öz said

    Ayat-ı hırz’ın arabça ve türkçe metnini gönderirseniz memnun olurum nasıl okurum yardımcı olursa ALLAH (C.C.) razı olsun

    Beğen

Bir Cevap Yazın

 
