Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Hikâye – iyilik hakkında

Posted by Site - Yönetici Aralık 10, 2013

Hikâye – iyilik hakkında,uyuyan-yc4b1lanmesnevide-gecen-hikayeler

Hikâye – iyilik hakkında

Hikâye olundu:
Bir yılan salih bir adamın yanına geldi. Ona:
-“Beni düşmanımdan koru! Allâhü Teâlâ Hazretleri seni mükâfatlandırsın!” dedi.
Salih adam, cübbesini açtı. Yılan onun elbisesinin altına girdi. Yılan bununla da yetinmedi ona:
-“Korkarım ki düşmanım beni burada görür! Eğer sen bir i-yilik yapmak istiyorsan, ağzını aç içine gireyim!” dedi. Adam: -“Beni helak etmenden korkarım!” dedi. Yılan:
-“Hayır! Vallahi! Vallahi! Göklerin ve yerin sakinleri buna şahid olsunlar! (Sana zarar vermeyeceğim!)” dedi.
Bunun üzerine adam ağzını açtı. Yılan içine girdi. Sonra o yılanı arayan bir adam geldi. Salih adam yılanı gördüğünü inkâr etti. Korkusu geçtikten sonra, adam yılanın çıkmasını istedi. Yılan
ona:
-“Ey ahmak! Nefsin için ciğerini veya böbreğini seç!” dedi.
Adam büyük bir şaşkınlıkla;
-“Hani verdiğin söz ve ettiğin yeminler?” dedi. Yılan:
-“Senden daha ahmak kimse görmedim! Sen benimle senin aranda ve Âdem oğullarının arasındaki düşmanlığı ne tez unuttun? Seni ehil olmayana iyilik yapmaya sevk eden neydi?” dedi. Salih adam:
-“Bana mühlet ver! Ta ki şu dağın altına varayım!” dedi. Sonra adam Allâhü Teâİâ Hazretlerine yöneldi. Dua etti.
Güzel yüzlü ve hoş kokulu bir adam, kendisine zahir oldu. Zahir olan kişi, o salih adama yeşil bir yaprak verdi. Ve ona, o yeşil yaprağı çiğnemesini emretti.
Adam o yeşil yaprağı alıp çiğnedi. Fazla geçmedi, yılanın parçaları adamın alt tarafından çıktı. Allâhü Teâlâ Hazretleri onu yılanın şerrinden kurtardı. Adam, kendisine zahir olan kişiye sordu:
-“Sen kimsin?” 0:
-“Ben marufum! Benim yerim dördüncü kat semâdadır. Sen Allâhü Teâlâ Hazretlerine dua ettiğin zaman, yedi kat göklerde melekler feryat ile Allâhü Teâlâ Hazretlerine yalvardılar. Ben, Allâhü Teâlâ Hazretlerinin emriyle cennete gittim, Tuba ağacından bir yaprak aldım. Sen maruf (iyilik) yapmaya devam et. Allâhü Teâlâ Hazretlerinin katında asla zayi olmaz! Velev ki kendisine iyilik ettiklerin onu zayi etseler bile..!” dedi.
Ne güzel buyurmuşlar:

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri: 4/513-514.

Bir Cevap Yazın

 
