Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Şeytanı Susturmanın Yolu !

Posted by Site - Yönetici Aralık 6, 2013

Şeytanın Hileleri,Şeytanı Susturmanın Yolu

Şeytanı Susturmanın Yolu !

Evliya ve âlimlerin büyüklerinden, zühd ve takva sahibi Süfyân-ı Sevrî (k.s.) hazretleri (d: 95 m.713- ö: 161 m.778) vefat edeceği sırada, yastığının altında bin altın çıkartıp talebe ve muridlerine verdi.

-“Bunu sadaka olarak dağıtın!” buyurdu.
Orada olanlar şaştılar.
Kimse o büyük zatın yanında altın olabileceğini sanmıyordu.
Zira o büyük zat kimseden dünyalık almaz ve hatta dünyalık olan hediyeleri bile kabul etmezdi.
Neden bu kadar altını hep yanında bulundurdu, diye talebeler konuşmaya başladılar.
Süfyân-i Sevrî hazretleri buyurdular:
-“Ben bu altınlarla (paralarla) dinimi ve bedenimi korudum!
Şeytan, beni ilim ve ibâdetten alıkoymak için bana, ev, elbise ve yiyeceğin yok! Kalk git çalış!” diye vesvese vermeye başladığı zaman ben de ona:
-“İşte bin altın!” diyerek onu susturuyordum. Bu altınların sayesinde şeytanı başımdan kovdum.
Bu altınlar benim şeytana karşı silâhımdı, dedi.

İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri, Fatih Yayınevi: 4/487-488.

Bir Yanıt Bırakın

 
