Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Hikâye, “Ben bir kadına âşık oldum” (namus ve dua)

Posted by Site - Yönetici Kasım 14, 2013

dede

Hikâye, “Ben bir kadına âşık oldum” (namus ve dua)

Rivayet olundu:
Demircinin biri, kızgın demiri eliyle tutardı! (Bu kıpkırmızı demir, onun elini yakmazdı.) Ona, bunun (sebeb ve hikmeti) soruldu. Buyurdu:
-“Ben bir kadına âşık oldum; ona mal arzederek, kendisiyle evlenmek teklifinde bulundum!” Kadın bana:
-“Benin kocam var (ben evliyim)! Benim mala ihtiyacım yok!” dedi. Sonra kadının kocası öldü.
Kendisiyle evlenmek isteğinde bulundum.
Kadın evlenmekten imtina etti ve:
-“Çocuklarımı (üvey baba elinde) zelil etmek istemem!” dedi.
Sonra uzun bir zaman geçti. Kadın muhtaç oldu. Bana haber gönderdi (mal talebinde bulundu). Ben, ona:
-“Sen benim muradımı vermedikçe, (benimle evlenmedikçe) sana bir şey vermem!” dedim.
Onunla beraber bir yere varınca, kadın korkudan titredi ve ürpermeye başladı. Ona:
-“Neden üperdin?” diye sordum. Kadın:
-“Semî’ ve Basîr olan Allâhü Teâlâ hazretlerinden korkuyorum!” dedi. Bunun üzerine ben de o kadına ilişmeden terk ettim!” Kadın (bana dua etti:)
-“Allâhü Teâlâ seni ateşten korusun!” dedi.
-“O vakitten bu yana dünya ateşi beni yakmaz oldu ve cehennem ateşinin de beni yakmayacağını Allâhü Teâlâ hazretlerinden ümit ederim!”

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri: 4/370-371.

Bir Cevap Yazın

 
