Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

BİR MÜSLÜMANA, “EY KÂFİR” DEMENİN HARAMLIĞI

Posted by Site - Yönetici Ağustos 14, 2013

allah-dusmani-derse-bu-sahis-dedigi-gibi-degilse-sozu-kendi-aleyhine-doner

BİR MÜSLÜMANA, “EY KÂFİR” DEMENİN HARAMLIĞI

1732. Ibn Ömer’den (r.a) rivayet edildiğine göre; şöyle demiştir: Rasû-lullah (s.a);

Bir kimse kardeşineEy Kâfirderse, bu sözle ikisinden biri, küf­re döner. Eğer dediği gibi ise doğru. Ancak doğru değilse, o söz kendi aley­hine döner” buyurdu. (Buhârî ve Müslim rivayet etmişlerdir).

Hadis-i şerif, müslüman bir kimseyi küfürle veya küfür manası olan bir vasıfta nitelemeyi haram kılmaktadır.

Bu hadis hususunda bir takım görüşler mevcuttur ki şunlardır:

Hadis, din kardeşine kâfir demeyi helâl sayan kimse hakkındadır. Bu itibarla şayet kâfir diyen, sözünde doğruysa muhatabı kâfir olur. Yalan söy­lemime füzü ‘-çenelisine döner.

Din kardeşine nisbet ettiği noksanlık ve onu tekfirinin günahı kendisine döner.

Hadis mü’mini eri tekfir eden hariciler hakkındadır.

Din kardeşine küfür isnad etmek, sonuçta kendini küfre götürür. Bu sözü diline çok dolayanın akibeti küfür olacağından korkulur.

Ancak bu görüşler kâfir diyen şahsın sözünü tefsir etmediğine göredir. Fakat tekfirinin sebebini açıklarsa günahkâr değil, ma’zur (özürlü) sayılır. Çünkü Hâtİb’e Mekke müşriklerine müslümanlann durumunu bildirmek için mektup yazdığı ve yakalandığı zaman Hz. Ömer (r.a) münafık dediği, o se­bepten dolayı söylediği için ma’zur sayılmıştır. Söylediği sözün hükmünü veya kâfir dediği şahsın durumunu bilmeyen de Allah’u a;lem ma’zur olur.

1733. Ebu Zerr’den (r.a) rivayete göre; Rasülullah’ı (s.a) şöyle buyu­rurken işitmiştir:

Kim bir kimseyi kâfir diye çağırırsa veya Allah düşmanı derse; bu şahıs dediği gibi değilse, sözü kendi aleyhine döner.” (Buhârî ve Müslim ri­vayet etmişlerdir).

Müsiümanı küfürle vasfeden kimse, kesin delil olmadığı halde kâfir olduğuna İnanırsa, imanlı bir kimsenin İmanını küfür kabul etmesinden do­layı kâfir olur.

Şayet müsiümanı, işlediği günahları sebebiyle küfran-ı nimet ile vasfe-der veya yaptığı işler kâfirin isi gibidir, manasını kastederse bu hadisin hük­müne girmez.

Kaynak : Riyazu`s – Salihin – İmam Nevevi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: