Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

BİR ADAM HANIMINI ÇAĞIRDIĞI ZAMAN, ŞER’İ BİR ÖZRÜ OLMAKSIZIN KADININ REDDETMESİNİN HARAM OLUŞU

Posted by Site - Yönetici Ağustos 13, 2013

BİR ADAM HANIMINI ÇAĞIRDIĞI ZAMAN, ŞER’İ BİR ÖZRÜ OLMAKSIZIN KADININ REDDETMESİNİN HARAM OLUŞU

1749. Ebu Hüreyre*den (r.a) söyle dediği rivayet edilmiştir: Rasûİuüah (s.a) şöyle buyurmuştur: “Adam karısını yatağa çağırdığı zaman, kadın yüz çevirir de adam ona karşı kızgın bir şekilde gecelerse, melekler sabaha kadar ona lanet ederler.(Buhârî ve Müslim rivayet etmişlerdir).

Bir rivayette: “Kadın yatağa dönene kadar” denilmiştir.

Kocanın, karısı üzerinde bir takım haklan vardır. Bu haklan eda etmek­ten kaçınmaması ona icabet etmesi kadının görevlerindendir. Ancak rama­zan orucu ve hayız yahut cimaya mani bir hastalık sebebiyle İcabet etme­mesi bu kapsamın dışındadır.

Hadiste kocanın yatağa çağırmasından kastedilen mana cima etmek is­temesidir. Zahiri yönden sabahlayıncaya kadar, ifadesinden bunun geceye ait olduğu zannedilirse de, gece, gündüz her ne zaman cimaya davet ederse demektir. Nitekim rivayetlerden birisi “sabahlayincaya kadar” diğeri “dönünceye kadar” bir diğerinde ise “kocusı razı oluncaya kadar” ifadelen mev­cuttur. Kadın nafile ibadete niyet etsede, kocasının onun nafilesini bozması caizdir. Kadının, kocasının razı olmadığı bir kimseyi evine sokması haramdır. Velevki bu kimse kocanın mahremlerinden oisun. Ancak kocası izin verir veya ses çıkarmazsa o zaman caizdir.

Meleklerin laneti, kadının sebepsiz olarak cimadan kaçınamayacağına delildir. Bu konuda kadının hayız olması bile şer’an özür sayılmaz. Çünkü kocası olmadan başka bir şekilde ondan istifade edebilir.

Meleklerin laneti, kadının pişman alarak yatağa dönmesiyle son bulur.

Bu konuda “sabahlamaya kadar” kaydı cima ekseriyetle gece yapıl­dığı içindir. Yoksa bu söz gece ve gündüz manasını birlikte kapsar. Ancak koca, kadına özürden dolayı İmtina (çekinmesi, kaçınması) durumunda ga­zap etmezse kadının bu hareketi lanete sebep olmaz.

Lanet eden melekler Hafaza melekleri midir? Yoksa diğerleri midir? Bu sözün hepsini kapsama ihtimali vardır. Müslim’deki “semadaki” tabiri bu görüşü destekler.

Kaynak : Riyazu`s Salihin – İmam Nevevi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d blogcu bunu beğendi: