Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Hakiki Tevbe – Hikâye (Asaf b. Berhavanın Tevbesi)

Posted by Site - Yönetici Temmuz 8, 2013

duaduatevbetawbahkuranislammuslim-womenibadetdua-nasil-olmalitevbe-nedirnasuh-tevbe

Hakiki Tevbe – Hikâye (Asaf b. Berhavanın Tevbesi)

Hikâye olundu. Asâf bin Berhiyâ, günlerden bir gün bir günah işledi. Hazret-i Süleyman bin Dâvûd Aleyhirnasselâm’a geldi. Ona:

-“Benim için Allah’a dua et! Beni mağfiret kılsın!” dedi. Süleyman Aleyhisselâm dua etti. Allâhü Teâlâ hazretleri, Asâf bin Berhiyâ’yı bağışladı.

Sonra Asâf bin Berhiyâ, ikinci kere bir daha günah işledi. Süleyman Aleyhisselâm’ın duası ile Allâhü Teâlâ hazretleri onu yine bağışladı.

Sonra yine tekrar etti… Sonra yine oldu… (Defalarca yapı­lan günahların bağışlanması sonucu) Allâhü Teâlâ, Süleyman Aleyhisselâm’a şöyle vahyetti:

-“(Ey Süleyman!) Eğer Asâf bin Berhiyâ bir daha günaha dönerse, onun hakkında yapacağın duayı kabul etmem.”

Fazla bir zaman geçmedi, Asâf bin Berhiyâ bir kere daha günah işledi. Süleyman Aleyhisselâm’a geldi: kendisine dua etmesi için… Süleyman Aleyhisselâm, Allâhü Teâlâ hazretlerinin kendisini bağışlamayacağını ona haber verdi.

Bunun üzerine (çok üzülen) adam (Asâf bin Berhiyâ) asasını alıp sahraya çıktı. Sahrada asasını (bastonunu) yere çaktı. Ve ellerini kaldırıp (candan ve gönülden) şöyle dua etti:

“Yâ Rabbi! Sen Sensin, ben de benim! Sen mağfirete avdet eden (tekrar tekrar mağfiret eden)sin, ben ise (âciz bir kul olup) ma’sıyet etmeye avdet eden (tekrar tekrar günah işleyen)im. Ben zayıfım, mücrim ve günahkârım! Sen ğafûr ve rahîm’sin. Eğer sen beni günahlardan korumazsan, elbette tekrar dönerim, sonra elbette tekrar günaha dönerim!” dedi.

Asâf bin Berhiyâ, bayılıncaya kadar bu duayı tekrar tekrar okudu. Allâhü Teâlâ hazretleri, Süleyman Ateyhisselâm’a vahyetti:

-“(Ey Süleyman!) Teyzenin oğluna söyle: Sen günaha döner (ve sonra tevbe edersen) ben seni bağışlarım. Sonra seni yine bağışlarım. Sonra seni yine bağışlarım. Muhakkak ki ben gaffarım!” buyurdu.

Ne güzel buyurmuşlar:

Şimdi mi onun, Gözleri yaşlarla doludur.

Dilin ağzında iken özrünü beyan et, tevbe et.

Çünkü görür oldun yine sulhu!

Tâ ki günahlarından edesin tevbe…

Ey genç, günah yükünün altına girme!

Çünkü hamallar bu yükü taşımaktan âciz kaldılar.

Seferden âciz oldular…

Şeytan, dünya süsüyle seni aldatmasın! Muhakkak ki sen dünyanın ve süslerinin fâni olduğunu bilmektesin…

Allâhü Teâlâ hazretleri, Dâvûd Aleyhisselâm’a şöyle vahyetti:

-“Muhakkak ki seni ve zürriyetini bir diyara indiriyorum. Evleri dört rükün (direk) üzeredir.

Birincisi: Muhakkak sizin tamir ettiklerinizi ben harap ederim.

İkincisi: Sizin vuslatlarınızı ben keserim.

Üçüncüsü: Sizin doğurduklarınızı ben öldürürüm.

Dördücüsü: Sizin topladıklarınızı ben ayırırım.

ismet (koruma) ve doğru yola tevfîk, Allâhü Teâlâ hazretlerindendir.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri: 4/138-140.

Bir Cevap Yazın

 
