Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Efendimiz (S.A.V.)in Vasiyyeti

Posted by Site - Yönetici Ocak 8, 2013

11988218_1636261373279348_228400005416121761_n copy

Efendimiz (S.A.V.)in Vasiyyeti

Ebû  Zer Gıfârî (r.a.) hazretlerinden rivayet olundu.

Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:

-“Ey Ebu Zerrî Gemiyi yenile! Çünkü deniz derindir.

Azığı çok et! Çünkü sefer uzaktır.

Yükü az et! Çünkü yol korkuludur.

Amelini ihlaslı et! Çünkü gözeten (Allâhü Teâlâ) her şeyi goruruyor.

Burada geçen, “gemiyi yenilemekten” murad, imanı tahkik etmek ve tevhîdin tekrarıdır.

 “Denizden” murad ise, cehennemdir.

Allâhü Teâlâ hazretleri buyurdular:

Sonra muttakî olanlara necat veririz de zâlimleri dizleri üstü barakırız.

Burada geçen,  “sefer” den  murad ise,  âhiret ve kıyamet seferidir. Allâhü Teâlâ hazretleri buyurdular:

Semadan zemine (yukarıdan aşağıya) emir tedbîr eder, sonra da o ona urûc eyler, bir gündeki miktarı sizin sayınızdan bin sene eder. “azık“, cennetlerin azığı taat ve ibâdettir.

Cehennemin azığı ise. kötülükler ve günahlardır. “yük“ten murad, günahlar ve hatâlardır.

Burada yükleri azaltmaktan murad, günah ve hata işlememektir.

Ahiret yolu korkuludur. Çünkü zebaniler, yük ve ağır günah sahiplerini yollardan tutuklayıp cehenneme götürürler.

Bu yolculukta hiç kimse bir diğerin yükünü yüklenmez ve başkasına yardım edemez. Velev ki en yakın akrabası olsa bile.

Hem günah çeken bir nefis, başkasının günahını çekmeyecek, yükü ağır basan onun yükletilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını  olsun!

Hadis-i şerifte geçen, “gözeten” kelimesinden murad, Allâhü Teâlâ hazretleridir. Allâhü Teâlâ hazretleri, ancak ve ancak temiz, hâlis ve riyadan temizlenmiş ibâdet ve taati kabul eder.

Allâhü Teâlâ hazretleri buyurdular:

“De ki: “Ben sırf sizin gibi beşerim, ancak bana şöyle vahyolunuyor: ilâhınız ancak bir tek ilâhtır!’ Onun için her kim rabbinin likasını arzu ederse, salih bir amel işlesin ve rabbinin ibadetine hiçbir şirk karıştırmasın!

Yâni ancak Allah rızâsı için ihlâs ile yapılan amelleri kabul eder, demektir. Hadis-i kudsî’de Allâhü Teâlâ hazretleri buyurdular:

Ben, şerik (ortaklardan) zenginim. Kim benim için amel eder ve benim için yapılan amelde başkasını ortak koşarsa, ben o kişiden (ve onun amelinden) uzağım.

Kaynak : Rûhu’l-Beyan Tefsiri Tercumesi: 3/169-172.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: