Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Sadakanın Söylediği Beş Kelime

Posted by Site - Yönetici Ocak 2, 2013

Sadakanın Söylediği Beş Kelime

Sadakanın Söylediği Beş Kelime

Hazret-i Ali bin Ebû Tâlib (r.a.)’dan rivayet olundu: Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:

Sadaka sahibinin elinden çıktığı zaman daha dilencinin eline geçmeden önce beş kelimeyle konuşur.

İlk söylediği şudur:

Ben azdım, sen beni çoğalttın.

Ben, küçüktüm sen, beni büyüttün.

Ben, düşmandım, sen beni dost ettin.

Ben, fâni idim, sen beni bakî kıldın.

Ben, şimdiye kadar korunmaktaydım, (şimdi ise) ben senin bekçin oldum.

Kaynak : Rûhu’l-Beyan Tefsiri Tercumesi: 3/160-161.

Bir Cevap Yazın

 
