Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Riyakârların Hesabı ve Hesap için ilk çağırılacak kişiler….

Posted by Site - Yönetici Aralık 28, 2012

Riyakârların Hesabı ve Hesap için ilk çağırılacak kişiler

Riyakârların Hesabı ve Hesap için ilk çağırılacak kişiler….

Muhakkak ki Allâhü Teâlâ ve tebâreke hazretleri, hüküm vermek için kullarının arasına azamet ve kudretiyle inecektir. Tüm ümmetler, diz çökmüş haldedirler. Hesap için ilk çağırılacak kişiler şunlar:

1. Kur’ân-ı Kerîm’i toplayan (ezberleyen) kişi,

2. Allah yolunda ölen kişi,

3. Çok mâl (servet) sahibi zengin.

Allâhü Teâlâ hazreteri, Kur’ân-ı Kerîmi ezbere toplamış olan kimseye (Kur’ân-ı Kerîm’i okuyana:)

-“Peygamberime indirdiğim kitabı sana öğretmedim mi?” diye buyurur. 0:

-“Evet! Ya Rabbiî” der. Allâhü Teâlâ hazretleri buyurdu:

-“Öğrendiğinle ne amel ettin?” diye sordu. 0:

-“(Yâ   Rabbiî)   Gece ve gündüz hiç durmaksızın tüm vakitlerde (Kur’ân-ı Kerîm’i) okuyup, durdum.

Allâhü Teâlâ hazretleri:

-“Sen yalan söylüyorsun” diyecektir. Melekler de:

-“Sen yalan söylüyürsun,” diyecektir. Allâhü Teâlâ hazretleri:

-“Sen, “insanlar ne güzel okuyor,” diye okudun. İnsanlar da bunu sana söylediler.

Mal sahibi getirilir. Allâhü Teâlâ hazretleri, ona:

-“Senin imkanlarını genişletip seni hiç kimseye muhtaç olmayacak hale getirmedim mi?” diye soracaktır. 0:

-“Evet! Ya Rabbi, bana ihsanda bulundun, geniş bir rızık verdin,” der. Allâhü Teâlâ hazretleri:

-“Verdiğim, mal, mülk ve zenginlik ile ne yaptın?” diye soracaktır. 0:

-“Senin verdiğin mal ile sıla-i rahim yaptım, (yakın akrabaları gözettim) ve (dul, yetim ve fakirlere) tasaddukta bulundum,“der.

Allâhü Teâlâ hazretleri, ona:

-“Sen yalan söylüyorsun.” der. Melekler de ona:

-“Sen yalan söylüyorsun,” derler. Allâhü Teâlâ hazretleri ona:

-“Sen bu iyilikleri benim rızâm için yapmadın. Halk sanane cömert   adamdır”   desinler,   diye  yaptın.   Dünyada   bu   sana söylenildi.

Sonra Allah yolunda öldürülen kişi getirilir. Allâhü Teâlâ hazretleri ona sordu:

-“Niçin öldürüldün?” O:

-“Ya Rabbi! Senin yolunda cihâd etmekle emrolundum. Ben de gitim, savaştım ve senin yolunda öldürüldüm,” diyecektir.

Allâhü Teâlâ hazretleri ona:

-“Sen yalan söylüyorsun!” der. Melekler de ona:

-“Sen yalan söylüyorsun!“derler.

Allâhü Teâlâ hazretleri ona:

-“Sen insanlara senin için,falanca kişi ne cesur ve atılgan adamdır,desinler, diye savaştın. Dünyada bu sana söylenildi.

Sonra Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:

-“İşte bu üç kişi, kıyamet gününde Allah’ın kendileriyle cehennem ateşini tutuşturacağı yaratıklardır. [Tirmizi: 2304.]

Sa’dî buyurdu:

Tarikat budur ki, Ehlüllah iyi işler yapar, salih ameller için koşar, noksanlarını görür, hatalarına bakarlardı. Güzel amelleriyle asla mağrur olmadılar…


Kaynak : Rûhu’l-Beyan Tefsiri Tercumesi : 3/150.

Bir Cevap Yazın

 
