Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Açlık ve servet = Allah yolunda tasadduk – Şakîk-i Belhî (r.h.) hazretleri

Posted by Site - Yönetici Kasım 18, 2012

Altin (2)

Açlık ve servet  = Allah yolunda tasadduk – Şakîk-i Belhî (r.h.) hazretleri

Hikâye olundu. Şakîk-i Belhî (r.h.) hazretleri, üç gün yemek bulamadı. Hiç bir şey yemedi. İbâdetle meşgul idi. Açlıktan zayıf düşüp ibâdet yapamayacak hâle gelince, ellerini semâya dergâhı ilâhiyeye kaldırdı:

-“Yâ Rabbî! Bana yemek nimeti verip, beni yedir!” diye duâ etti. Duayı bitirdiğinde, etrafına baktığında kendisine bakan bir adam gördü. Adam, kendisine selâm verdi ve:

-“Ey şeyh! Benimle gel!” dedi.

Şakîk-i Belhî hazretleri onu takip etti. Adam onu bir eve götürdü. Türlü türlü leziz ve nefis yemekler hazırlanmıştı. Sofranın çevresinde, hizmetçiler, cariyeler ve köleler vardı. Şakîk-i Belhî hazretleri yemeğini yedi. O yemeğini yerken adam ayakta bekliyordu.

Şakîk-i Belhî hazretleri, karnını doyurdu. Adama duâ ve teşekkür etti. Kalkıp gideceği sırada adam yine sordu:

-“Ey şeyh! nereye gidiyorsun?” O:

-“Mescide!” dedi. Adam:

-“Senin adın nedir?” dedi. O:

-“Şakîk!” dedi. Adam:

-“Ey Şakîk! Bilgin olsun, muhakkak ki bu ev, içindeki her şey, senindir. Bu cariyeler ve köleler de senindir. Ben de senin kölenim. Ben babanın kölesiydim. Beni ticârete göndermişti. Babanın parasıyla ticâret yaptım. Bütün bunları kazandım. Geri döndüğümde babanın vefat ettiğini gördüm. Babanın mirasına konman için sana haber vermeye geldim,” dedi. Şakîk sordu:

-“Bunların hepsi benim mi?” Adam:

-“Evet!” dedi. Şakîk-i Belhî hazretleri:

-“Eğer bu köle ve cariyeler benim ise, ben hepsini Allah için âzâd ettim. Bundan böyle hepsi hürdürler. Eğer bu mallar benim ise, ben onları size bağışlıyorum. Aranızda paylaşın. Beni ibâdetten alıkoyacak hiçbir şey istemiyorum!” dedi.

Şakîk-ı Belhî (k.s.) Kimdir ?

Şakîk-ı Belhî (k.s.) hazretlerinin doğum tarihi belli değildir. Tebe-i tabiîn ve evliyâ’nın büyüklerindendir. İbrahim Edhem hazretlerinin talebesi, Hâtem-i Esâm’ın da hocasıdır. Ticâretle uğraşırdı. 174 (M: 790) yılında vefat etti.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri, Fatih Yayınevi: 2/700-701.

Bir Cevap Yazın

 
