Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Evlenmenin Lüzumu

Posted by Site - Yönetici Ekim 4, 2012

1Evlenmenin Lüzumu

Evlenmenin Lüzumu

Rivayet olundu: Âbidlerden biri, hanımına karşı çok iyi davranıyordu. Ta hanımının ölümüne kadar böyle devam etti. Hanımı ölünce yakınları kendisine evlenmesi için teklif ve telkinde bulundular. O bundan yüzçevirip, evlenmekten imtina ediyordu. Kendini şöyle savunuyordu:

-“Yalnızlık kalbimi daha fazla rahat ettiriyor.

Sonra âbid adam şöyle dedi:

-“Hanımın vefatından bir Cuma (bir hafta) sonra bir rüya gördüm. Gök kapıları açılmıştı. Sanki oradan bir takım insanlar iniyor, havada birbiri peşinden kayar gibi yürüyorlardı. Bu adamlardan biri dönüp bana bakıyor ve hemen arkasından:

-“Şu kötü adama bakın!” diyordu. Öbürü de:

-“Evet! Öyledir” diye cevap veriyordu. Üçüncüleri de aynı şeyi söylüyordu. Sonuncu adam gelinceye kadar niçin bana böyle dediklerini sormaya korktum. Nihayet sonuncusu geldiğinde, ben ona:

-“Bu kötü adam da kim?” diye sordum. O:

-“Sensin!” dedi. Büyük bir şaşkınlıkla:

-“Niçin?” diye sordum. O:

-“Biz senin amelini Allah yolunda cihâd eden mücâhidlerin amelleriyle birlikte yükseklere çıkarıyorduk. Fakat bir haftadan beri, amelini cihaddan geri kalanlarla birlikte bırakmamız emrolundu.” Sordum:

-“Sebebi?” O:

-“Bunun neden ileri geldiğini bilemiyorum!” diye bana cevap verdi.”

Âbid gördüğü bu rüya üzerine sabahleyin ihvanına: -“Hemen beni evlendirin!” dedi.

Abid böylece o eşle hayat sürdü.

Kâşifi buyurdu: Ey nefsim! Kâmil ve er kişinin cihâdı eşlerin çilesine sabretmektir.

.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri, Fatih Yayınevi: 2/622-623.

Bir Cevap Yazın

 
