Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Müslümanın Saç Şekli Nası Olmalı !

Posted by Site - Yönetici Aralık 5, 2011

11402939_116976521972517_1696672065948616068_n copy

Müslümanın Saç Şekli Nası Olmalı !

Müşrikler, saçlarını başlarında bölüyorlardı. Kitab ehli ise, saçlarını, sarkıtıyorlardı, yani alınlarının üzerine bırakıyorlardı. Onu kısa tutuyorlardı, ona nâsiye saçı denirdi. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, kendisine ilâhî bir hüküm gelmeyen bu konuda kitab ehlinin şeklini muvafık görmüştü. Onların kitablarında bu bir emir olabilir ihtimali ile… Fakat Cebrail Aleyhisselâm indi, saçın ortadan ikiye bölünmesini ona emretti.
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri çoğu kere, saçlarını bırakırdı, (kökten kazıtarak) traş olması yoktu. Lakin İmam Gazâlî hazretleri, bu bizim zamanımızda saçı fazla uzatmayı mekruh görmüşlerdir. Çünkü saçı uzatmak bâzı alevîlerin şiâri (alâmeti farikası)dır. Eğer saçını bırakan kişi alevî değil ise, onlara karışmış ve benzemiş olur.

Cinâyetü’z-zahîre“de zikredildi: Saçı, kıvırcık kıvırcık yapıp dalgalandırmak, saçları (yani ondüle) yapmak, erkeklere haramdır. Çünkü erkeklerde, saçları uzatıp lüle lüle yapılması, fesadlıklara yol açmaktadır.

Zikredildi: Bir şahıs oğlunu Ebû Bekir (r.a.) hazretlerinin meclisine götürdü. Başının saçlarından bir kısmı traş edilmişti, diğer kısmı kesilmemişti. Hazret-i Ebü Bekir’in, o adamın öldürülmesini emrettiği (söylenir). Adam tevbe etti. Bir daha oğlunu bu hale sokmayacağını beyan etti, Ebû Bekir (r.a.) hazretleri onu bağışladılar.

Şeyh Üftâde Efendi (k.s.) hazretleri buyurdular: Hazret-i Ebû Bekir hakikatte onun Öldürülmesini emretmedi. Belki onun yapmış olduğu işin, katli gerektiren bir hal olduğunu ona beyan ettiler. Bunun bir benzeri Ebû Yusuf un meclisinde cereyan etti. Ebû Yusufun meclisinde Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin, kabak sevdiği zikredildi. Adam’ın biri, ben kabak sevmiyorum, dedi. Ebû Yusuf o adamın öldürülmesine fetva verdi. Adam tevbe etti bu düşüncesinden döndü ve af olundu.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: