Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Delinin Veliye Tavsiyesi

Posted by Site - Yönetici Haziran 10, 2007

20120603_194237 copy.jpghhh.jpgnn

DELİNİN VELİYE TAVSİYESİ

Bayezid-i Bestamî hazretleri. Büyük velilerden. Bir gün tımarhanenin önünden geçiyor. Tımarhane hizmetçisinin tokmakla birşeyler dövdü ünü görüyor:
-Ne yapıyorsun?
Hizmetçi:
-Burası tımarhanedir. Delilere ilâç yapıyorum.
-Benim hastalıgıma da bir ilâç tavsiye eder misin?
-Hastalıgını söyle.
-Benim hastalıgım günah hastalıgı… Çok günah işliyorum..
-Ben günah hastalıgından anlamam… Ben delilere ilâç hazırlıyorum..
Parmaklıgının arasından konuşulanları duyan bir deli,(!) Bayezid-i Bestamî hazretlerine:
-Gel dede, gel! Senin hastalıgının çaresini ben söyleyeyim, diye seslendi.
Bayezid-i Bestamî hazretleri, delinin yanına sokularak:
-Söyle bakalım, benim derdime çare nedir? dedi.
Deli(!) şu ilâcı tavsiye etti:
-Tevbe kökü ile istigfar yapragını karıştır… Kalb havanında tevhîd tokmagı ile döv, insaf eleginden geçir, göz yaşıyla yogur, aşk fırınında pişir… Akşam-sabah bol miktarda ye… O zaman göreceksin senin hastalıgından eser kalmaz, dedi.
Bu güzel ilâcı ögrenen Bayezid hazretleri:
-Hey gidi dünya hey! Demek, seni de deli diye buraya getirmişler, deyip oradan ayrıldı.
Bu ilâç, halen günah hastası olanlara tavsiye olunmaya deger bir ilâçtır. Yani bu formülün hükmü hâlâ devam etmektedir.

Bir Cevap Yazın

 
