Göynem – Beyşehir

İlahi – Kur`an -İslam – Din -Tasavvuf – Belgesel – Dua – Hadis – Tarih – Şiir – Vs… – بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Ey Bilâl!

Posted by Site - Yönetici Nisan 28, 2007

bilai habesi,bilal,ezan,ezanezan_in-faziletlerindenadhanbeautiful-mosque-in-the-city-hd-desktop-wallpaper-copy

Ey Bilâl!

Bureyde (r.a)’den:
Rasulullah (s.a.s) birgün sabahleyin Bilâli çağırarak şöyle dedi:
-“Ey Bilâl! Hangi ameli işledin ki benden daha önce cennete girdin? Vallahi her cennete girdiğimde önümde senin ayak sesini duyuyordum. Dün cennete girdim ve senin ayak sesini önümde duydum. Sonra, altından yapılmış bir saraya geldim ve:
– “Bu kimin?” diye sordum.
– “Arap olan birisine aittir” dediler.
– “Ben de Arabım, bu kimin?” dedim.
– “Kureyş kabilesinden olan birisine aittir” dediler.
“Ben de Kureyş kabilesindenim, bu kimin?” diye
sordum.
– “Muhammed ümmetinden birisine aittir” dediler.
– “Ben Muhammedim, bu saray kimin?” diye sordum:
– “Ömer ibn Hattaba aittir” dediler.
Bilâl: .
– “Yâ Rasulailah! Her ezan okuduktan sonra iki rekât namaz kılarım. Her abdestim bozulduktan sonra hemen abdest alır ve iki rekât namaz kılarım” dedi.
Rasulullah (s.a.s):
-“işte bu yüzden benden daha önce cennete girdin”
buyurdular.

(Ahmed, Tirmizi)

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.